mandag 29. august 2011

Sew as you go...

Det var mer eller mindre det jeg gjorde med denne vesken. Hadde ikke mønster, bare et bilde i hode av hva jeg var ute etter.
I fjor sommer var jeg så heldig å kommer over et fantastiskbånd fra 70-tallet . Jeg har siden den gang lett etter prosjekter å bruke det på og i forrige uke fant jeg ut at det ville passe ypperlig som hanken på en veske. Egentlig så skulle jeg jo ha lager tegneserielommebøker, men som alltid når jeg er i ”burde gjort” modus så tar fantasien min en avstikker.



Jeg har en hovedregel når det kommer til vesker og det er at de alltid må ha en innerlomme med glidelås. Jeg foretrekker også glidelåslukking av selve vesken, farge kontraster og at den ikke er for stor (ser ingen grunn til å bære rundt på mer enn nødvendig:) Med det utgangspunktet begynte jeg å lete gjennom stoffsamlingen.



Hvor mange ganger jeg måtte klippe litt her og sprette opp litt der før jeg omsider fikk fasong og størrelse som jeg ville vet jeg ikke, men kom da omsider i mål. Det ble dessverre ingen glidelås lukking av selve vesken. De løsningene jeg prøvde fikk båndet rundt til å snurpe seg så jeg valgte å gå for magnetlukking. Har selvfølgelig i ettertid kommet på hvordan jeg burde ha gjort det, men da var jeg så lei at den bare får bli som den er. Jeg burde også ha stivet den av litt mer, da hadde jeg unngått at den seg sammen mot magnetlukkingen. Men alt i alt ikke så verst på første forsøk uten mønster eller andre instruksjoner.




5 kommentarer:

Heidi sa...

superfin!

Bea sa...

Så fin sammensetning av stoff og farger, det gjorde virkelig slik at det fine båndet "kom til sin rett" :) -og jeg liker også glidelåslommer på vesker! Ei veske å bli glad av!
Beate

eWa sa...

Vilken fantastisk skapelse ! Man blir ju lycklig av att bara titta på den :)
Stor kram från mig

annepå(vest)landet sa...

Artig og glad veske:) Kjenner meg godt igjen når en har en plan og fantasien finner på noe annet;)- da er det bare å henge med:)

Pysselfarmor sa...

såååååå vacker!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Related Posts with Thumbnails