søndag 13. desember 2009

Vintage kjole

Det blir ikke så mange oppdateringer i disse dager. Grunnen er ganske enkelt den at det meste jeg lager skal under juletreet om et par uker og siden jeg ønsket at gavene skal være en overraskelse tenkte jeg at det er lurt å vente til etter jul før jeg la bildene ut på nett.

Derfor har jeg i dag valgt å legge ut en fantastisk kjole som min mor laget da hun gikk på ”kjole og draktsøm” en gang på 60-tallet. Jeg fant den på loftet for 10-15 år siden og syntes stoffet var så flott at jeg bare måtte ta vare på den. Men kjolen var ikke helt ferdig og ble derfor liggende, full av nåler, i en pose fram til jeg gikk til anskaffelse av en symaskin i sommer. Så, omtrent 45 år etter påbegynnelse, ble kjolen omsider ferdig, og det fortjener en liten tanke oppmerksomhet synes jeg :)

1 kommentar:

TanteMarit Sykroken sa...

Så utrolig morsomt dette var.
Nydelig stoff og en flott kjole. :-)

Tenker din mor synes det var artig at det var du som gjorde den ferdig og vil jeg tro!

Related Posts with Thumbnails