onsdag 11. november 2009

Messing lampe

Jeg har en merkelig forkjærlighet for disse gamle messinglampene. Vanligvis har jeg ganske enkelt sprayet dem svarte og dett var dett. Denne gangen var planen å lage en lampe til datteren min i litt friskere farger. Jakten på lilla, rosa og grønn spraylakk begynte, og det viste seg at den skulle bli vanskelig. Heldigvis finnes det fortsatt en og annen selvstendig liten butikk som holder stand utenfor de store kjedene.


Her var det ikke snakk om moderne tast en kode/riste maskiner, men en manuell sak som han snurret rundt og rundt mens han slapp ned en dråpe her og to dråper der. Jeg, den lykkelige kunde, forlot butikken med 3 gamle syltetøyglass fulle av lakk i ønsket farge.


Dessverre så ble datteren min plutselig ”stor” før dette prosjektetvar ferdig, så en lampe i ”barnefarger” var det ikke aktuelt å ha på veggen lenger. Den har derfor endt opp som et friskt pust på veggen til roterommet mitt. Det eneste som mangler er skjermer, men jeg lever i håpet om at de rette vil dukke opp en vakker dag :)

.In english

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails